середу, 5 березня 2014 р.

Основні вимоги до створення комп"ютерних презентацій.

 1. ВИЗНАЧЕННЯ, ФУНКЦІЇ Й ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЙ
Доволі часто виникає потреба у представленні чого-небудь нового: ідей, проектів, продукції, товару тощо. Захід, на якому відбувається таке представлення, отримав назву презентація.
Презентація (від англ. «presentation» – подання, вистава, представлення) – офіційне представлення когось чи чогось (особи, підприємства, фірми, продукції, товару тощо).
Для покращення сприйняття повідомлень доповідачі здавна використовували ілюстративний матеріал. Раніше, за відсутності технічних засобів, під час проведення презентацій демонстрували виготовлені вручну або друкарським способом схеми, карти, таблиці, графіки, діаграми тощо.

        З широким розповсюдженням персональних комп’ютерів почали створюватися спеціальні електронні документи, які містять матеріали рекламного або інформаційного характеру. Ці документи стали називати комп’ютерними (електронними) презентаціями, а прикладні програми для створення таких документів – системами опрацювання презентацій або редакторами презентацій.
Презентації можна використовувати для:
o     унаочнення навчального матеріалу,
o     управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів,
o     контролю та перевірки засвоєння навчального матеріалу,
o     узагальнення та систематизації знань,
o     сфери бізнесу,
o     рекламування товарів, послуг,
o     створення фотоальбомів тощо.
Створені презентації можуть містити текст, фотознімки, малюнки, комп’ютерну анімацію процесів та явищ, звуковий супровід, авто фігури, діаграми тощо.
За структурою комп’ютерні презентації поділяють на лінійні та розгалужені.
За способом організації або відтворення – слайдові та потокові презентації. Відповідно й системи для опрацювання комп’ютерних презентацій поділяють на системи опрацювання слайдових презентацій і системи опрацювання потокових презентацій.
Слайдова презентація розробляється і демонструється як послідовність слайдів.
Слайд презентації це окрема екранна сторінка, що може містити довільну текстову, графічну інформацію, відео- та звукові об’єкти, анімацію, гіперпосилання тощо.
Іншим видом презентацій є потокові презентації. Вони призначені для неперервного відтворення послідовності (потоку) об’єктів із заздалегідь визначеним часом показу кожного з них. Фактично це відеофільм, наприклад, рекламного або навчального призначення.
На сьогоднішній час найширше використовуються програми MS PowerPoint (відноситься до слайдових систем опрацювання презентацій) та Adobe Flash (потокова система опрацювання презентацій), у яких в достатній мірі реалізовані найпопулярніші на сьогодні технології створення комп’ютерних презентацій.

 Слід зазначити, що подібна класифікація презентацій і систем для їхнього опрацювання є дещо умовною. Це пов’язано з тим, що розширення можливостей сучасних програм для опрацювання слайдових презентацій надає користувачу можливість створювати презентацію, яка за своїми властивостями фактично не відрізняється від потокової презентації. Така сама ситуація і з програмами для опрацювання потокових презентацій. Їхні засоби надають можливість користувачу включити в потокову презентацію фрагменти тексту, таблиці, схеми та елементи керування об’єктами під час демонстрації презентації. 
За напрямами діяльності презентації поділяються на:
o   Навчальні (Навчальні семінари – знайомства з технологією, огляд ринку товарів і послуг; Презентації для самоосвіти – інтерактивні мультимедійні навчальні курси; Презентації для клієнтів великих компаній – відомості про нові умови, послуги, ціни);
o   Торгові (містять відомості про товари, послуги, використовують під час складання угод)
o   Корпоративні (Фінансові – використовують для отримання кредитів та наприклад, отримання ринку збуту товарів; подання планів, тенденції розвитку; Презентації для служб управління персоналом; Інші);
o   Наукові (Доповіді на конференції, семінари; Захист дипломних робіт, кандидатських дисертацій; Презентація наукової ідеї, товариства, інституту);
o   Маркетингові (містять основні відомості про напрями діяльності компанії та продукцію, яку вона випускає).
Для демонстрації комп’ютерних презентацій використовують різноманітні засоби – персональні комп’ютери, демонстраційні монітори великих розмірів, мультимедійні проектори та електронні (мультимедійні) дошки, сенсорні екрани, телеекрани великого формату тощо.

2. ВИМОГИ ДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
Перед створенням презентації на комп’ютері її потрібно спланувати або, як часто говорять, спроектувати. Зробити це можна на папері або за допомогою програм опрацювання презентацій, які надають користувачеві можливості для створення структури самої презентації.
Під час розробки композиції презентації планується приблизна кількість слайдів і об’єктів, які будуть на них розміщені, тобто зміст презентації. Визначається структура презентації, використання в презентації слайдів різних типів, а також система навігації – переходи від одного слайда до іншого, наявність гіперпосилань та інших елементів керування. Потім переходять до розробки композиції кожного зі слайдів.
Під час створення презентації також слід враховувати:
1. Мету презентації — треба починати із визначення суті того, про що потрібно повідомити аудиторію, та конкретизації фактів і форм їх подання для відповідної аргументації (застосування таблиць, діаграм, схем, вдало дібраних зображень тощо сприяє кращому сприйняттю даних та є зручною формою для їх аналізу).
2. Аудиторію, для якої створюється презентація – вік, навчальні та пізнавальні інтереси, психологічні особливості тощо.
3. Приміщення, де планується демонстрація, та його обладнання. Якщо для демонстрації використовується один екран, то чим більшим є приміщення, тим більшими мають бути зображення і меншим обсяг дрібного тексту. Якщо під час показу освітлення буде недостатнім, потрібно використовувати світлі кольори фону слайдів. Це створить ілюзію світла і зосередить увагу аудиторії на змісті презентації.
Разом з тим існують загальні рекомендації та вимоги щодо оформлення та змісту презентацій. Зокрема, під час створення презентацій бажано врахувати такі поради:
o   Матеріал повинен бути стислим, інформативним та структурованим.
o   Кожен слайд має відображати одну думку.
o   Текст має складатися з коротких слів та простих речень.
o   Рядок має містити 6-8 слів.
o   Всього на слайді має бути 6-8 рядків тексту.
o   Загальна кількість слів на слайді не повинна перевищувати 50.
o   Дієслова мають бути в одній часовій формі.
o   Заголовки мають бути короткими та лаконічними, привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні положення та головну думку слайду.
o   У заголовках слід використовувати великі і малі літери.
o   Важливу інформацію (наприклад, висновки, визначення, правила тощо) треба подавати великим та виділеним шрифтом і розміщувати вверху слайда (лівому верхньому кутку).
o   Другорядну інформацію бажано розміщувати внизу слайда.
o   Кожному положенню (ідеї) треба відвести окремий абзац.
o   Головну ідею треба викласти в першому рядку абзацу.
o   Усю текстову інформацію потрібно ретельно перевірити на відсутність орфографічних, граматичних і стилістичних помилок.
o   Використовуйте табличні форми подання інформації (діаграми, схеми) для ілюстрації найважливіших фактів, що дасть змогу подати матеріал компактно й наочно.
o   Наявність маркованих та нумерованих списків також структурує інформацію.
o   Графіка має органічно доповнювати текст.
o   Пояснення розміщують якнайближче до ілюстрацій, із якими вони мають з'являтися на екрані одночасно. Підписи до ілюстрацій доцільно розміщувати під нею.
o   Кількість блоків інформації під час відображення статистичних даних на одному слайді має бути не більше чотирьох.
o   При оформленні презентації варто враховувати фізіологічні особливості сприйняття кольорів.
o   Слайди мають бути не надто яскравими – зайві прикраси лише створюють бар'єр на шляху ефективної передачі інформації.
o   Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.
Продуктивність сприйняття інформації збільшується, якщо одночасно задіяні зоровий і слуховий канали (зарубіжні джерела це називають принципом модальності). Тому рекомендується там, де це можливо, використовувати для тексту й графічних зображень звуковий супровід.
Дослідження свідчать, що ефективність слухового сприйняття інформації становить 15 %, зорового – 25 %, а їх одночасне залучення підвищує ефективність сприйняття до 65 %.
Проте, пам'ятайте, що людина спроможна одночасно запам'ятовувати не більше трьох фактів, висновків, визначень.

3. ВИМОГИ ДО ВИБОРУ КОЛЬОРІВ ПРИ ОФОРМЛЕННІ ПРЕЗЕНТАЦІЇ.
Фізіологи та психологи вже давно займаються вивченням дії світла і кольору на фізичний та емоційний стан людини. Для створення ефективної та гармонійної презентації слід правильно вибрати її основний колір.
Основний колір презентації – це колір тла більшості слайдів, який і буде створювати загальний настрій глядача.
Під час вибору основного кольору слід зважати на так звану психологічну характеристику кольорів. Вона виражає вплив кольорів на психічний стан людини. Цей вплив може відрізнятися залежно від віку, соціального статусу та настрою людини.
Стимулюючі (теплі) кольори сприяють збудженню й діють як подразники (за спаданням інтенсивності впливу: червоний, помаранчевий, жовтий). Дезінтегруючі (холодні) кольори заспокоюють, викликають сонливий стан (у тому самому порядку: фіолетовий, синій, блакитний, синьо-зелений, зелений). Нейтральні кольори: світло-рожевий, жовто-зелений, коричневий.
 Однак у більшості випадків кольори мають таку психологічну характеристику:
o   червоний колір – енергійний, агресивний, збуджуючий, на певний час активізує всі функції організму, піднімає настрій;
o   жовтий колір – зменшує втомлюваність, стимулює органи зору і нервову систему, сприяє розумовій діяльності та вирішенню проблем;
o   зелений колір – фізіологічно найбільш сприятливий для людини, зменшує напругу і заспокоює нервову систему, на тривалий час збільшує працездатність, сприяє критичному і вдумливому підходу до вирішення проблем, зменшенню кількості помилок у прийнятті рішень;
o   блакитний колір – знижує значення більшості фізіологічних властивостей організму – пульсу, тиску, тонусу м’язів, сприяє виникненню відчуття розчарування та підозри;
o   синій колір – за дією схожий з блакитним, з більш вираженим ефектом, коли заспокоєння може переходити в пригнічення;
o   фіолетовий колір – у чомусь поєднує властивості синього й червоного, може викликати неврівноваженість, відчуття незахищеності.
Наведені характеристики впливу деяких кольорів на психічний стан людини можуть також відрізнятися залежно від інтенсивності кольорів. За умови зменшення інтенсивності та яскравості кольору зменшується інтенсивність його дії на психіку людини. Слід також зважати на те, що простим, насиченим кольорам та їх контрастному поєднанню надають перевагу люди зі здоровою, не перевтомленою психікою. До цієї категорії належать діти, підлітки, люди фізичної праці, люди з прямим і відкритим характером. Для підтвердження цього положення достатньо звернути увагу на кольорову гаму виробів ужиткового мистецтва та виробів, призначених для дітей, особливо дошкільного віку. Така кольорова гама збуджує і активізує діяльність.
Малонасичені кольори з тонким поєднанням відтінків, з плавним переходом від одного відтінку до іншого викликають заспокоєння, потребують більш тривалого і вдумливого спостереження об’єктів, їм надають перевагу люди з доволі високим культурним рівнем, середнього та похилого віку, з інтелектуальним спрямуванням трудової діяльності, а також люди зі втомленою або дуже чутливою нервовою системою. Тому ці кольори переважають в одязі людей старшого покоління, в інтер’єрі музеїв, лікарень.
Психологічне сприйняття кольорів, а також певні усталені поєднання значень кольорів у житті людини активно використовують у різних галузях:
·         на етикетках і в рекламі молочних продуктів переважають білий і зелений кольори як символи чистоти і природності;
·         коричневий колір у представленні кави підсилює відчуття консерватизму і стабільності;
·         на концертах рок-музикантів, в їхніх атрибутах переважають яскраві кольори з шокуючим поєднанням – червоний, помаранчевий, пурпуровий, фіолетовий, чорний для підсилення ефекту активності, протесту, відходу від стандартів;
·         страхові компанії обирають сині та коричневі кольори для створення ефекту спокою та впевненості в завтрашньому дні, але доволі часто використовують і фіолетовий для стимулювання тривожних відчуттів і потреби захиститися;
·         відома мережа закладів швидкого харчування «Макдональдс» використовує в своєму оформленні поєднання жовтого і червоного кольорів, які стимулюють апетит і посилюють відчуття голоду.
На вибір основного кольору презентації впливають умови її демонстрації.
Для перегляду на екрані монітора слід вибирати темні відтінки кольорів для тла, бо яскраві кольори втомлюють користувача. Якщо ж презентація буде демонструватися на екрані з використанням мультимедійного проектора або роздруковуватися на папері, то основний колір повинен добиратися зі світлих відтінків.
Крім основного кольору добирають кілька допоміжних, які в сукупності складуть кольорову гаму презентації. Під час добору допоміжних кольорів слід зважати на гармонійність поєднання основного та допоміжних кольорів. Для створення кольорової гами презентації можна використати кольоровий круг, один з варіантів якого подано на рисунку. У цьому кольоровому крузі 12 секторів.
Чим ближче на крузі розміщені кольори, тим більш гармонійним є їх поєднання.
Для презентації можуть бути використані певні поєднання кольорів:
o   контрастні кольори – два кольори, між якими на кольоровому крузі знаходяться три проміжні кольори, наприклад синій і червоний, фіолетовий і помаранчевий тощо;
o   додаткові кольори – два кольори, що розміщені один напроти одного на кольоровому крузі, наприклад синій і помаранчевий, фіолетовий і жовтий тощо;
o   монохроматичні (відтінкові) кольори – кольори, що розміщені в одному секторі на кольоровому крузі. Це фактично один колір з різною насиченістю;
o   теплі кольори – кольори, що розміщені в правих секторах кольорового круга від червоного до жовто-зеленого;
o   холодні кольори – кольори, що розміщені в лівих секторах кольорового круга від пурпурного до зеленого.
Як правило, в кольоровій гамі презентації використовується 2–3 кольори. Можуть також використовуватися 2–3 кольори, що є відтінками основного і додаткових кольорів. Бажано, щоб кольорова схема була однаковою для всіх слайдів.
Складовою кольорової гами презентації і кожного зі слайдів є колір символів тексту. У правильному доборі кольорів символів тексту може допомогти таблиця, що відображає рівень розпізнавання (читабельності) тексту на певному тлі.
Звичайно, слід зважати на те, що кольори можуть різними людьми сприйматися по-різному. Разом з тим існує закономірність – чим контрастніший текст від тла, тим краще він читається.

4. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ВИКОРИСТАННЯ ШРИФТІВ
На ефективність сприймання тексту в презентаціях значно впливають вид шрифту, його розмір, використання ефектів накреслення та загальний обсяг тексту на слайді презентації. При виборі шрифтів слід запам’ятати такі правила:
o   Кожен шрифт (гарнітура + написання) повинен нести одне змістове навантаження. Для сталої гарнітури традиційними вважають такі змістові навантаження:
    • напівжирний шрифт – назви структур документа;
    • курсив – логічний наголос, зокрема, на формулюванні основних положень, означень;
    • “прямий” звичайний – основний масив інформації.
o   Шрифти без засічок (наприклад, Arial) сприймаються краще, ніж із засічками (наприклад, Times New Roman).
o   Розмір символів повинен бути достатнім для розпізнавання з найвіддаленішого кутка аудиторії, де проходить демонстрація.
o   Тексти презентацій, які використовують у психологічно напруженій нестандартній ситуації, треба подати гарнітурою зі спрощеним алгоритмом розпізнавання. Це доцільно під час роботи з інструкціями правил безпеки, нормативними актами, угодами з правовими чи майновими наслідками, умовами олімпіадних завдань тощо.
o   Математичні формули подаються гарнітурою, близькою до стандартної (Times New Roman), причому всі змінні – курсивом, решта – дужки, знаки математичних дій, усталені назви функцій (sin, cos тощо) – звичайним “прямим” шрифтом.
o   Чим більше використовується фрагментів тексту з різним накресленням (наприклад, курсив або підкреслення), тим гірше сприймається текст.
o   Уникайте використання більше трьох різних шрифтів на одному слайді. Інакше читач передчасно втомиться, постійно намагаючись вибрати алгоритм розпізнавання шрифту. Виняток становить інструкція з використання шрифтів.
o   Чим менше тексту на слайдах, тим краще сприймається презентація.

5. ПОЧАТОК СТВОРЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
Як уже зазначалося вище перед створенням презентації бажано:
1) Визначити тему та призначення презентації.
2) Створити схему (сценарій) презентації.
3) Спланувати зміст усіх слайдів, їх стиль.
Після завантаження PowerPoint справа з’являється панель, яка дозволяє відкрити наявну презентацію або створити нову різними способами.
Для планування структури презентації у лівій частині вікна програми MS Power Point розташовано вкладники Структура і Слайди. Після переходу на вкладинку Структура на екрані відображається лише текст слайдів — він подається у вигляді структури, де зазвичай відображаються основні заголовки слайдів. У цьому режимі зручно планувати зміст: записувати певні ідеї, вирішувати, як вони будуть подані. Вкладинка Слайди дає можливість переглянути слайди у процесі створення і редагування — вони відображаються у вигляді ескізів.
За допомогою Мастера автосодержания можна швидко створити презентацію, використовуючи шаблони наявних варіантів презентацій.
Другий режим Шаблон оформления. Це готовий шаблон, який необхідно заповнити певним чином, додавши (за потреби) слайди з графікою чи діаграмами. Виконуємо Формат/ Применить шаблон оформления/ вибрати необхідний шаблон оформлення слайда.
Користувач під час створення нової презентації на основі шаблону або існуючої презентації вибирає і певний стиль її оформлення. Як вам уже відомо, під стилем ми розуміємо сукупність значень властивостей різних об’єктів. Відповідно стиль оформлення слайда задає формат символів (шрифт, розмір символів, накреслення, ефекти, колір тощо); формат тла (колір, наявність, розміщення та вид графічних об’єктів); додаткові кольори; формат графічних та інших об’єктів. Для початківців оптимальним варіантом є використання вже готових шаблонів та стилів.
Найчастіше створюють презентацію з чистої сторінки, вибравши Новая презентация.
Виконавши команду Формат – Разметка слайда, можна вибрати розмітку. Для першого слайда доцільно вибрати макет Титульный слайд. Для вставки наступних слайдів до презентації необхідно виконати таку послідовність дій: Вставка/ Новый слайд. Застосувати до цього слайду потрібний макет.
Можна також вибрати порожній слайд, а потім розміщувати на ньому потрібні елементи.

6. ЗБЕРЕЖЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
Після створення першого слайда презентації краще її зберегти. І взагалі – процедуру збереження повторюйте якомога частіше.
Для збереження презентації необхідно виконати таку послідовність дій: Файл – Сохранить (Сохранить как) – вибрати шлях, де зберігатиметься файл, та ввести ім’я файла, де зберігатиметься презентація.
Щоб новостворену презентацію в подальшому можна було використовувати та редагувати, потрібно її зберегти у відповідному форматі. Програма MS PowerPoint працює з файлами основних форматів: презентації, шаблони презентацій і демонстрації
Користувач працює переважно з файлами у форматі презентації, що мають стандартне розширення ppt. У цьому форматі можна вносити зміни до слайдів презентації та (або) її структури. Під час завантаження файла презентації на виконання за допомогою подвійного клацання на його значку спочатку відкривається програма створення та редагування презентації, а потім до неї завантажується сама презентація, яку можна редагувати та переглядати.
Шаблони презентацій (файли з розширенням pot) дозволяють задавати зовнішній вигляд презентації (шаблони оформлення) або структуру презентації (шаблони змісту). Шаблони презентацій створюються для полегшення роботи користувача. Їх можна поділити на загальні, шаблони оформлення, шаблони змісту, користувацькі.
Файли типу демонстрація мають розширення pps. Це готові до показу презентації, які не потребують доопрацювання. Файли типу демонстрація відкриваються лише в режимі показу слайдів, їх не можна редагувати без зміни формату. Для показу презентації, збереженої у форматі демонстрація, на комп’ютері має бути встановлено програму, за допомогою якої була створена дана презентація.
Зберегти презентацію в іншому форматі можна за допомогою вказівки Файл/Зберегти як та в списку Тип файла, що розкривається, вибрати тип: Шаблон презентації (pot), Демонстрація PowerPoint (pps), Веб_сторінка (html), Веб-сторінка в одному файлі (mhtml). Останній потрібно використовувати, якщо презентацію заплановано розмістити в Інтернеті. Презентація, збережена у форматі веб-сторінки, дозволяє переглядати її в середовищі будь-якої програми-браузера. Це зручно, якщо не відомо, чи встановлена на комп’ютері, з якого передбачається перегляд презентації, спеціальна програма створення презентацій.
Ім’я файла вибирайте згідно з тематикою презентації.

7. ВСТАВКА ТА ФОРМАТУВАННЯ ТЕКСТУ
На сторінку можна вставити текст WordArt. Для цього необхідно виконати такі дії: Вставка/ Рисунок/ Объект WordArt (або на панелі інструментів Рисование (звичайно вона знаходиться внизу екрана) вибрати кнопку Добавить объект  WordArt). У вікні Коллекция WordArt вибрати необхідний стиль тексту. Після цього ввести необхідний текст. За бажанням можна змінити тип, розмір та накреслення шрифту. Доцільно встановити розмір шрифту 14, а на слайді текст WordArt збільшити до потрібного розміру.
Встановити звичайний текст можна так: Вставка/ Надпись (або на панелі інструментів Рисование вибрати кнопку Надпись). Вибрати місце розміщення тексту на слайді і ввести текст.
Щоб відформатувати тест, необхідно: його виділити, Формат/ Шрифт / у діалоговому вікні Шрифт вибрати параметри форматування. При потребі можна змінити тип, накреслення, розмір, колір тексту й установити ефекти (подчеркивание, тень, рельеф, верхний, нижний индекс): окремо кожний ефект або в комбінації. При редагуванні періодично звертайте увагу на правила використання шрифтів та вимоги до змісту презентації.

8. СТВОРЕННЯ СПИСКУ
Є кілька варіантів створення списків. Наприклад, під час створення списку в режимі введення напису необхідно:
1) Натиснути Enter для переходу на новий рядок.
2) Натиснути кнопку Нумерация для створення нумерованого або кнопку Маркеры для створення маркованого списку.
3) Відформатувати список: Формат/ Список...
9. ФОРМАТУВАННЯ СЛАЙДА
Форматуючи слайд, можна змінити кольорову гаму оформлення чи вибрати оформлення фону. Щоб змінити кольорову гаму оформлення слайда, необхідно виконати такі дії: Формат/ Цветовая схема слайда. Далі вибрати стандартну чи спеціальну схему.
Для оформлення фону слайда необхідно виконати такі дії: Формат/ Фон. Вибираючи кольорову гаму, не забувайте враховувати фізіологічні особливості сприймання кольорів.
Після вибору пункту Другие цвета на екрані з’явиться діалогове вікно Цвета із вкладками Обычные и Спектр. Якщо вибрати Способы заливки, то на екрані з’явиться діалогове вікно Способы заливки, де можна вибрати різні типи заливки фону (Градиентная, Текстура, Узор, Рисунок). Вибравши для оформлення фону або спосіб заливки, необхідно вказати: цей вибір стосується одного слайда чи всіх слайдів презентації. Для цього у діалоговому вікні Фон вибрати Применить або Применить ко всем.

10. ВСТАВКА ОБ’ЄКТІВ ДО СЛАЙДІВ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
Щоб вставити графічний об’єкт (рисунок із бібліотеки рисунків ClipArt Gallery чи записаний у файлі, автофігуру, організаційну діаграму, об’єкт WordArt, рисунок зі сканера чи цифрової камери), необхідно виконати такі дії: Вставка/ Рисунок/ вибрати необхідний тип графічного об’єкта. Наприклад, для вставки та форматування рисунку із бібліотеки ClipArt, виконайте такі дії: Вставка/ Рисунок/ Картинки. Після цього на панелі в правому нижньому куті програми  треба вибрати Коллекция картинок. З’явиться діалогове вікно Коллекция картинок.
Відповідно до тематики презентації виберіть один із запропонованих розділів, деякі розділи складаються з окремих частин. Наприклад, Особые случаи – Праздники. В правій частині треба виділити малюнок, скопіювати його (використовуючи контексне меню). Перейти на потрібний слайд і вставити (із контексного меню, або команда Правка/ Вставить, або відповідними комбінаціями клавіш для вставки скопійованих об’єктів). Вставлений малюнок можна вилучати, переміщувати по слайду, змінювати його розмір.
ClipArt Gallery – це одна з прикладних програм Microsoft Office, яка забезпечує доступ до стандартних бібліотек і об’єднує в собі такі об’єкти: Рисунки, Звуки и Фильмы. Ця бібліотека відкрита, тобто до неї можна включати свої об’єкти.
Для того, щоб вилучити об’єкт, необхідно:
1)      виділити його (вказати на нього курсором і натиснути ліву кнопку миші);
2)      натиснути клавішу Delete.
Щоб змінити розміри виділеного об’єкта, необхідно: курсор миші встановити на один із маркерів, натиснути ліву кнопку миші і методом перетягування зменшити (чи збільшити) об’єкт. Зберігайте відповідність розмірів об’єкта та шрифту на слайді.
Щоб вставити організаційну діаграму (схему), необхідно виконати такі дії: Вставка/ Рисунок/ Организационная диаграмма. А далі від форматувати її керуючись вказівками.

11. ВСТАВКА ТА ФОРМАТУВАННЯ ТАБЛИЦІ
Щоб вставити таблицю, необхідно виконати такі дії: Вставка/ Таблица. На екрані з’явиться діалогове вікно Вставка таблицы, в якому необхідно встановити кількість стовпчиків та кількість рядків у таблиці. Після цього повинна з’явитись таблиця та панель інструментів Таблицы и границы (якщо немає, то виконати: Вид/ Панели инструментов/ Таблицы и границы).
За допомогою кнопок панелі інструментів можна виконати необхідне форматування: тип, товщину та колір ліній, тип та колір меж, заливку, об’єднати чи поділити комірки, вставити чи вилучити стовпчики чи рядки тощо.

12. ІМПОРТУВАННЯ ОБ’ЄКТІВ, СТВОРЕНИХ У СЕРЕДОВИЩІ ІНШИХ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ
PowerPoint дає змогу вставляти у слайди креслення, створені засобами AutoCad, документи і рисунки Word, сторінки та діаграми Excel. Що вставити такі та інші об’єкти, треба виконати команду Вставка/ Объект/ вибрати тип об’єкта та програму, в якій він виконаний. Або копіювати об’єкт в середовищі іншої програми та вставити його в PowerPoint на потрібний слайд.

13. АНІМАЦІЙНІ ЕФЕКТИ
Під анімацією в PowerPoint мають на увазі рух або видозміну об’єктів на екрані.
Застосування анімаційних ефектів надає презентації динамічності, а також дає змогу підкреслити деякі ключові моменти її змісту. Анімаційні ефекти можуть супроводжувати:
o   зміну слайдів,
o   появу та відображення об’єктів слайда.
Ефект при переході до наступного слайда можна встановити так: Показ слайдов/ Смена слайдов на панелі справа вибрати потрібний ефект. Ефект можна застосувати лише до одного або до всіх слайдів. Стежте, щоб ефект був доречним.
До будь-якого об’єкта слайда (тексту, рисунків, таблиць тощо) можна застосувати анімаційний ефект. Перш ніж застосовувати ефекти, необхідно визначити, які об’єкти будуть анімовані, в якому порядку вони з’являтимуться під час демонстрації, який саме анімаційний ефект буде застосований після їхньої появи на екрані, з якою метою і скільки він триватиме.
Щоб встановити порядок появи об’єктів на екрані, треба виконати такі дії: Показ слайдов/ Настройка анимации. Вибрати порядок появи об’єктів на екрані. На панелі Настройка анимации потрібно вказати, яким чином буде здійснено анимацію: після натискання на кнопку миші (По щелчку) чи автоматично (Автоматически) через вказаний проміжок часу.
Можна вибрати і звуковий ефект (стандартний, записаний із мікрофона тощо), в супроводі якого об’єкт з’являтиметься на екрані.
PowerPoint дає змогу налаштувати анімаційні ефекти появи тексту по літерах, словах, абзацах. Надмірне використання звуків, анімаційних ефектів – бар’єр на шляху ефективної передачі інформації.

14. ВСТАВКА ГІПЕРПОСИЛАНЬ
Розгалужена структура презентації реалізується шляхом вставки гіперпосилань. За допомогою гіперпосилань можна організувати перехід на означений файл, що знаходиться на комп'ютері, на будь-який слайд цієї презентації, на новий документ та на електронну адресу.
Щоб організувати гіперпосилання, необхідно:
o   виділити об'єкт, за яким буде закріплено гіперпосилання (наприклад фрагмент тексту (слово) або автофігура);
o   виконати команду Вставка/ Гиперссылка або на панелі інструментів вибрати кнопку Добавление Гиперссылки;
o   вибрати потрібний тип гіперпосилання та необхідні параметри,наприклад, ім'я файла, який потрібно завантажити, чи номер слайда, на який здійснюється перехід.
Файл, на який здійснюється посилання, бажано помістити в одну папку з файлом презентації. Переміщуючи презентацію на інший комп 'ютер, простежте, щоб цей файл також був переписаний.

15. ВСТАВКА КОЛОНТИТУЛІВ У СЛАЙД
Щоб пронумерувати слайди, вставити дату і час та іншу текстову інформацію в нижньому колонтитулі, необхідно виконати команду Вид/ Колонтитулы. У діалоговому вікні Колонтитулы встановити прапорці біля полів, які необхідно включити до слайда (дату і час, нумерацію слайдів, довільний текст колонтитула тощо). За потребою можна ввести текст верхнього колонтитула, а також вказати: ця настройка стосується одного слайда чи всіх слайдів.

16. ВСТАВКА ТА НАЛАШТУВАННЯ КНОПОК КЕРУВАННЯ
За допомогою елементів керування можна активно впливати на перебіг демонстрації слайдів презентації. Щоб вставити кнопку керування, необхідно вибрати Показ слайдов/ Управляющие кнопки, потім вибрати необхідну кнопку.
Щоб за кнопкою Настраиваемая закріпити виконання дій, необхідно у діалоговому вікні Настройка действия вибрати її з меню, наприклад, Другой файл. У діалоговому вікні Гиперссылка на другой файл вибрати ім’я файла.


17. ВСТАВКА ЗВУКІВ
Звукові ефекти, такі як запис музики і мовного супроводу, допоможуть презентації вийти на якісно високий рівень. Звукові файли можуть мати такі формати: wav або midi. Для того щоб додати звук, можна:
o   скористатися командою Вставка/ Фильмы и звук/ Звук из коллекции (можна додати наявні в колекції звуки),
o   якщо файл звуку є на диску, то Вставка/ Фильмы и звук/ Звук из файла/ вказати шлях до такого файла з діалогового вікна Вставка звука
o   щоб записати мовний супровід: Показ слайдов/ Звукозапись.

18. ВСТАВКА ВІДЕОКЛІПІВ
До будь-якого слайда можна вставити один або декілька відеокліпів. для цього треба перейти на потрібний слайд, а потім виконати команди:
o   Вставка/ Фильмы и звук/ Фильм из коллекции. Вікриється вікно Вставка картинок. Натисніть на ній кнопку Коллекция картинок для пошуку на комп'ютері відеокліпів. Виділіть фільм, який необхідно додати до слайда (значна частина їх є анімованими, мають формат gif).
o   якщо треба вставити фільм із наявного файла на диску, виберіть Вставка/ Фильмы и звук/ Фильм из файла (більшість таких файлів мають розширення avi). Відкрийте потрібний диск, папки, та знайдіть файл
o   щоб налаштувати показ відеокліпу, виділіть об’єкт відео на слайді, виберіть Показ слайдов/ Настройка анимации/ Добавить эффект для зміни способу відтворення

19. ЗАСТОСУВАННЯ ЕФЕКТУ ПРИХОВАНОГО СЛАЙДА
Слайд презентації можна визначити як «прихований» (скрытый), за допомогою команди меню Показ слайдов/ Скрыть слайд. Ці слайди не виводяться на екран під час звичайного перегляду презентації. Показати такі слайди на демонстрації можна, вибравши в контексному меню: Переход/ Выбор слайда по имени/ у запропонованому списку слайдів презентації вибрати прихований слайд. За допомогою цього ефекту можна підготувати деякі додаткові презентаційні матеріали, які можуть бути використані або пропущені під час демонстрації залежно від зацікавленості та реакції аудиторії.

20. РЕЖИМИ ПЕРЕГЛЯДУ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
У PowerPoint є кілька режимів перегляду слайдів презентації:
o   В режимі Обычный виконуються переважно всі операції
o   Режим Сортировщик слайдов призначений для роботи з презентацією загалом, а не з окремими слайдами. У ньому зручно змінювати порядок розміщення слайдів, переміщенням їх за допомогою миші, підключати різноманітні ефекти при переході від слайда до слайда чи при заповненні слайда об’єктами. Все це можна виконати і в режимі Обычный.
o   У режимі Показ слайдов на екран виводять лише слайди підготовленої презентації і кнопки виклику контекстного меню керуванням презентацією. Контекстне меню можна також викликати, натиснувши праву кнопку миші у будь-якому місці слайда. Це допоможе під час демонстрації виконувати допоміжні дії. Наприклад: перехід до будь-якого слайда або викликати примітки до слайда (Заметки докладчика).
Потрібний режим задають натисканням на відповідну кнопку в лівій нижній частині екрана або відповідною командою з меню Вид.

Немає коментарів:

Дописати коментар