пʼятниця, 21 березня 2014 р.

Знайомство з програмою Intel®“Навчання для майбутнього”

Пропоную на ваш розгляд статтю та презентацію на тему "Знайомство з програмою Intel®“Навчання для майбутнього”. 
Дані матеріали дозволяють провести «коротке знайомство» педпрацівників з освітньою програмою  Intel®“Навчання для майбутнього”, відкривають особливості даної програми, спонукають до зацікавленості в проходженні навчального тренінгу.
Стануть в допомозі педагогічним працівникам ПТНЗ області, методистам, а також тренерам з програми Intel®“Навчання для майбутнього”. Можуть бути використані, зокрема, при проведенні інструктивно-методичних нарад, засіданнях методичних комісій.


Часи змінилися і тепер вчитель не є єдиним і головним джерелом інформації для дитини. Завдяки Інтернету та іншим технологіям, прискоренню взаємодії між пристроями будь-яка інформація стала доступна практично будь-де, будь-коли і треба навчити учнів швидко орієнтуватися у великому потоці цієї інформації, відбирати головне, аналізувати та оцінювати цю інформацію, творчо використовувати та генерувати нові знання...
Сучасне суспільство давно отримало статус інформаційного.
Одними з ознак сучасного інформаційного суспільства є:
- Взаємодія на рівні пристроїв (внаслідок виникнення нових пристроїв з новими функціями з’являються нові правила та норми поведінки, звички);
- Взаємодія на рівні систем (виникають нові моделі користування, розвивається нова інфраструктура, з’являються нові бізнесові проекти);
- Мобільність (безпровідні мережі та сервіси Інтернету дають можливість «невидимого» доступу до будь-яких мереж, додатків, сервісів. Мобільні точки доступу до інформації присутні практично скрізь).
В зв’язку з тими змінами, які відбулись протягом останніх десятиліть в суспільстві виникла докорінна потреба оновлення навчального процесу.
«Впровадження даної програми доводить розуміння нашою промисловістю того факту, що технологічні досягнення нічого не варті, якщо вчителі не вміють ними ефективно користуватися. Дива в освіті творять не комп'ютери, а вчителі. Нам необхідно дати учням те, що їм потрібно для успіху у майбутньому. Нам необхідно дати те саме і вчителям для того, щоб вони могли стати лідерами у реформуванні освіти. Технології надають можливість поділитися своїми успіхами зі світом, іншим дізнатися про їх досягнення. Але технології – лише засіб, інструмент. Саме вчителі в змозі змінити освіту у світі на краще.» – Крейг Барретт, голова ради директорів корпорації Intel.
Для того, щоб наші учні змогли реалізувати себе у дорослому житті необхідно готувати нове покоління до життя в умовах нового типу економіки - економіки знань. Виникає потреба у кваліфікованих кадрах, які володіють навичками ХХІ сторіччя, життєвими компетентностями із застосуванням ІКТ, серед яких інформаційна грамотність, висока продуктивність праці, винахідливе аналітичне мислення, швидкий пошук та обробка інформації, ефективне спілкування, проективне творче ставлення до справи, а також навички роботи у проектах, вирішення проблем, роботи у команді, вміння брати відповідальність на себе.
Вирішити поставлені завдання нам може допомогти використання в навчально-виховному процесі комп’ютерів, які відкривають нові можливості:
- Активне «отримання знань», засноване на самостійній творчій роботі;
- Мультимедіа, Internet;
- Спільна робота;
- Обмін інформацією;
- Творче та критичне мислення, вироблення рішень;
- В центрі процесу – учень.
Корпорація Intel® обрала для себе місію розвитку освітньої галузі та поставила перед собою наступні задачі:
- Узагальнення існуючих, створення та розповсюдження нових технологій та передових педагогічних ідей;
- Підготовка нового покоління робочої сили до економіки знань, розвиток життєвих компетентностей та надання учням навичок ХХI сторіччя;
- Покращення ефективності використання комп’ютерів на уроках;
- Сприяння економічному зростанню країн, їх конкурентоспроможності на ринку високих технологій;
- Підтримка науково-технічної творчості учнів, розвиток навичок мислення, сприяння дослідницькій діяльності учнів та студентів;
- Створення “нової звичайності” (“new common”).
Над вирішенням цих завдань працюють запроваджені освітні програми Intel у світі. Доступність інформації щодо освітніх ініціатив корпорації Intel® забезпечує функціонування веб-сайтів згаданих освітніх програм.
Найбільшого поширення в освітній системі України і зокрема в професійно-технічній освіті набула програма Intel®«Навчання для майбутнього».
Програма Intel®«Навчання для майбутнього» – найбільша спільна ініціатива Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій та змісту освіти МОН України, ЦІППО АПН України, ОІППО, ОУОН ОДА та корпорації Intel щодо перепідготовки педагогічних кадрів з ІКТ та новітніх педагогічних технологій, яка уможливлює підготовку учнів до економіки знань XXI ст. та надає їм необхідні навички.
Програма виступає каталізатором реформування освітнього простору України, оновлення змісту та методів ІКТ освіти, впровадження інтерактивних форм підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів, покращення стану інформатизації освіти.
Це сучасна система підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів за новітніми інтерактивними, визнаними у 39 країнах світу методиками, зміст якої було локалізовано та адаптовано до Державних стандартів освіти України. Програма має міжнародний сертифікат та відповідає міжнародним стандартам. Вона ефективно впроваджується також у Німеччині, Австрії, Японії, Кореї, Австралії, Італії, Ізраїлі, Аргентині, США та ін. У світі за 8 років підготовлено понад 6,0 млн. вчителів; планується, що за наступні 5 років їх кількість зросте до 10 млн.
У системі ПТО Волинської області програма Intel®«Навчання для майбутнього» впроваджується з 2006 року.
Станом на 01.01.2013 р. навчання за програмою пройшло близько 70% працівників ПТНЗ області (674 працівники).
У рамках програми проводяться тренінги для вчителів-предметників; майстер-класи для тренерів, конкурси на краще впровадження ІКТ, щорічний конкурс на кращий навчальний проект «Успішний проект», координаційні наради, щорічний форум «Нові горизонти ІКТ в освіті», виставки, круглі столи, здійснюється постійний науково-методичний супровід, веб-підтримка, експертиза та моніторинг якості впровадження програми.
Створена ціла система курсів за програмою Intel®«Навчання для майбутнього». Найбільш поширений в системі профтехосвіти очний основний курс (Essentials) для вчителів-предметників з базовими навичками володіння ПЗ, навчання за яким проходить у вигляді тренінгу.
За результатами моніторингу 98,6% учасників Програми мають позитивні відгуки про перебіг програми та її ефективність.
Також помітні загальні значні зміни у навчальному процесі після проходження навчального тренінгу та запровадження програми Intel®«Навчання для майбутнього».
На тренінгу Intel®«Навчання для майбутнього»:
- Змінюється ставлення до можливостей використання ІКТ на уроках і позаурочній діяльності;
- Технології починають сприйматися як засоби підтримки та організації навчального процесу, а не як «річ у собі»;
- Педагоги знайомляться з моделями особистісно-орієнтованого навчання учнів та методами формування навичок мислення високого рівня – аналіз, синтез, оцінювання;
- Учасники курсів отримують практичний методичний досвід створення навчальних матеріалів та засобів оцінювання за допомогою ІКТ;
- Самі вчителі починають працювати в командах, вирішувати проблеми і брати участь в ділових обговореннях своїх матеріалів.
При запровадженні Програми у навчальному закладі:
- Вчителі-предметники активно використовують ІКТ при навчанні предмету;
- Діти впевнено користуються комп’ютером для розвитку мислення, швидко орієнтуються у великих потоках інформації, швидко знаходять головне, аналізують, синтезують знання та ідеї;
- Учні самі шукають інформацію з навчальних тем, працюють у парах, групах, вчаться вирішувати проблеми, знаходити різні шляхи їх вирішення, у них формуються життєві компетентності та навички мислення високого рівня;
- Учні – у центрі навчального процесу;
- Вчителі працюють разом, інтегрують предмети. У дітей формується цілісна картина світосприйняття. Покращується відвідування занять, підвищується мотивація, формується творча, конкурентоспроможна особистість.
Надзвичайно інформаційний веб-сайт програми Intel®«Навчання для майбутнього» http://iteach.com.ua/, на якому розміщені новини впровадження програми, оголошені конкурси, а також їх результати, містяться матеріали про корпорацію Intel®, про освітні програми корпорації, подані методичні матеріали для проходження тренінгів, надано можливість пройти окремі дистанційні курси тощо.
Особливості проведення навчального тренінгу (основного курсу) за програмою Intel®«Навчання для майбутнього»
Тренінг розраховано на 48 годин аудиторних занять та 20 годин самостійної роботи вчителів: 12 модулів по 4 години.
Навчальний тренінг можна проводити за різними схемами:
• 6 днів поспіль по два модулі кожного дня – найкращий варіант;
• 2 дні на тиждень (2д+2д+2д);
• 3 дні на тиждень (3д+3д);
• 4дні + 2 дні; або 2 дні + 4 дні наступного тижня;
• 12 днів по 1модулю ( наприклад з 14:00 до 16:00).
Слід пам’ятати, що заняття не доцільно проводити протягом більше трьох тижнів.
При проходженні навчального тренінгу його учасники працюють над розробкою власного навчального проекту, результати якого відображаються у створеному Портфоліо навчального проекту.
Для допомоги в навчанні програми Intel®«Навчання для майбутнього» випущено ряд методичних матеріалів, наприклад, диски, посібники, електронні довідники
Для навчання за основним курсом програми Intel®«Навчання для майбутнього» розроблено спеціальний посібник, який має потрійне призначення:
• бути робочим зошитом при навчанні;
• слугувати довідником у подальшій роботі при застосуванні проектної методики та використанні ІКТ для реалізації методичних та навчальних цілей та завдань;
• бути планом проведення майбутніх тренінгів за програмою.
Посібник має такі особливості:
• модульний принцип побудови;
• використання спеціально створеного компакт-диску, що доповнює його вміст та містить достатню кількість прикладів складових Портфоліо, розроблених іншими вчителями, додаткові інформаційні й методичні інформаційні джерела для вчителя;
• систематичне використання Інтернет-ресурсів;
• можливість використання посібника як зошита для нотування власних думок та пропозицій колег;
• передбачення в кожному модулі різних форм діяльності вчителів: самостійна робота за комп’ютером, робота в парах, малих групах на основі інтерактивних методик, колективне обговорення питань;
• регламентування часу на виконання кожного окремого завдання;
• чітке формулювання завдань для всіх форм діяльності, що досягається за рахунок наявності спеціальних запитань та сформульованих конкретних завдань;
• використання шаблонів для розроблення сценаріїв презентацій, публікацій та веб-сайтів; застосування форм оцінювання плану навчального проекту та плану його реалізації;
• наявність завдань для самостійної роботи з комп’ютером, які супроводжуються чіткими алгоритмами до їх виконання.
Посібник супроводжується спеціально розробленим компакт-диском. Структура посібника та диска відповідає структурі навчального тренінгу.
Структура навчального тренінгу Intel® «Навчання для майбутнього»
Модуль 1: Портфоліо проекту
Модуль 2: План навчального проекту
Модуль 3: Пошук ресурсів для Портфоліо проекту
Модуль 4: Створення учнівської мультимедійної презентації
Модуль 5: Створення учнівської публікації
Модуль 6: Створення учнівського веб-сайту
Модуль 7: Створення дидактичних матеріалів для учнів за допомогою текстового редактора MS Word
Модуль 8: Створення дидактичних матеріалів для учнів за допомогою табличного процесора
Модуль 9: Створення методичних матеріалів для вчителя
Модуль 10: Розроблення плану реалізації проекту
Модуль 11: Компонування Портфоліо навчального проекту
Модуль 12: Демонстрація Портфоліо проекту
Навчання за кожним модулем має схожу структуру:
• Обговорення в парах чи у малих групах завдань для домашнього виконання та внесення до складових Портфоліо відповідних змін.
• Педради з метою обговорення актуальних проблем, пов’язаних з ефективним використанням інформаційно-комунікаційних та інноваційних педагогічних технологій у навчальному процесі.
• Розроблення складових Портфоліо навчального проекту з використанням ІКТ (при вивченні кожного модуля окремої складової): аналіз Портфоліо, розроблених іншими вчителями за допомогою спеціальних завдань практичного характеру; висування власних ідей та їх обговорення в парах; проектування вмісту відповідної складової Портфоліо шляхом заповнення спеціального шаблону (орієнтованої основи дій); створення на комп’ютері спроектованої складової Портфоліо при самостійній роботі; обговорення створеної складової в парах з колегами.
• Розроблення критеріїв та форм оцінювання навчальної діяльності учнів щодо створення ними окремих складових Портфоліо – презентацій, публікацій, веб-сайтів.
• Оцінювання в групах розроблених складових Портфоліо за спеціальними критеріями та вимогами до них, що включають чотири основних групи вимог:
1) Ефективне застосування комп’ютерних технологій.
2) Навчання і розвиток учнів (розвиток навичок мислення високого рівня) завдяки їх самостійній дослідницькій діяльності із застосуванням знань з різних галузей наук, спрямованих на вирішення вагомої для них проблеми.
3) Можливість впровадження навчального проекту у навчальний процес загальноосвітніх навчальних закладів.
4) Комплексне застосування засобів оцінювання всіх видів діяльності учнів.
• Внесення змін до плану навчального проекту.
• Виконання домашнього завдання.
Для повного уявлення про Програму переглянемо декілька створених проектів:

Інструктивно-методичні рекомендації підготовлені на основі матеріалів сайту http://iteach.com.ua/.

Немає коментарів:

Дописати коментар